Ik ben heel blij met jouw communicatie concept Echt de missende link!

Barbara was toe aan een nieuwe stap voor haar bedrijf BVB Consultancy & Interim Management en bezig met een verbeterde huisstijl en een nieuwe website. Alleen… er miste iets.

Ze kwam net niet lekker uit haar woorden en kon haar merk niet overbrengen zoals ze echt wilde. Zoals ze zelf aangaf: ik wil mijn bedrijfsconcept in een sessie met Cristel finetunen en de juiste ‘haak’ vinden om mijn communicatie aan op te hangen.

Ze wilde een communicatieconcept dat zou zorgen voor een samenhangende en effectieve boodschap.

In ons kennismakingsgesprek hoorde ik al snel dat Barbara veel kloppende ingrediënten had, maar nog net wat aanscherping en creativiteit kon gebruiken om haar merk echt goed neer te zetten. We boekten twee sessies en ik gaf van tevoren ‘huiswerk’ mee; een aantal vragen die mij meer diepgaande informatie gaven over Barbara, haar drijfveren en haar doelgroep.



communicatieconcept

Door Cristel’s overtuiging dat je van je werk als ZZP’er ook je merk kan maken, in combinatie met haar expertise, wist ik al snel dat ik met haar wilde samenwerken.’

In twee sessies tot de kern
De twee sessies die we deden, waren de eerste twee stappen uit mijn werkwijze. Intuïtief voelde ik dat stap 3, het haakje en stap 4, de praktische vertaling, als vanzelf zouden volgen (en dat klopte!) In de eerste sessie gingen we samen op zoek naar de unieke diamant van Barbara, een combinatie van waarom en hoe zij doet haar werk doet, haar drijfveren, wat ze precies doet, haar kernwaarden, haar eigenschappen, haar talenten en haar ervaring. Daarnaast gingen we aan de slag met een profiel van haar ideale doelgroep. Wat kan zij en alleen zij betekenen voor haar doelgroep? 

Daarna, in de tweede sessie, werkten we aan haar belofte voor haar doelgroep en de emotie die daarbij hoort. De vertaling in een communicatieconcept kwam hieruit voort.

In het verleden had Barbara al veel ervaring en mooie reviews van klanten opgebouwd. Dat hielp enorm in het proces, omdat we daarmee concrete input hadden op de resultaten die ze voor haar klanten voor elkaar krijgt.



Het resultaat…

We vonden in de twee sessies de unieke zin die haar klanten gebruiken wanneer Barbara haar werk komt doen en tegelijkertijd daarmee het gevoel van haar resultaat weerspiegelden: Zo wat een verbetering!

Het was niet alleen die ene zin voor op haar website maar ook de aanleiding voor de switch van ‘verandermanager’ naar ‘verbetermanager’. Want niemand wil veranderen…wel verbeteren! 

communicatie concept

Ik ben heel blij met jouw communicatie concept! Echt de missende link.
– Barbara van Benten – 

Wil jij ook wat Barbara nu heeft?
Stop met denken, kom uit je hoofd en zet die stap.